Accessibility Tools

Skip to main content

Το Μετρό απλώνεται σε κάθε γωνιά της Αθήνας -Πού θα δούμε 18 νέους σταθμούς

Τέλος στην απομόνωση στην οποία βρίσκονται σήμερα ορισμένες περιοχές της πρωτεύουσας θα βάλουν δύο μεγάλα έργα του Μετρό.

Μπορεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αυτή τη στιγμή να επικεντρώνεται στην παράδοση του πολύπαθου Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα αλλάξει πλήρως το συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας, αλλά ταυτόχρονα η Ελληνικό Μετρό ετοιμάζει την επόμενη ημέρα των μέσων σταθερής τροχιάς της Αθήνας.

Στο επίκεντρο βρίσκονται δύο μεγάλα έργα που αφορούν αφενός στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, που σε πρώτη φάση θα ενώσει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, και αφετέρου στην επέκταση της Γραμμής 2 προς Δυτική Αττική.

Αμφότερα τα έργα του Μετρό θα επιτρέπουν σε κάποιες περιοχές που μέχρι σήμερα ήταν απομονωμένες να αποκτήσουν σύνδεση με τα μέσα σταθερής τροχιάς, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών και ανάπτυξης των περιοχών.

Σχετικά με τη νέα «Πορτοκαλί Γραμμή», ο πρώτος Μετροπόντικας, ξεκινώντας από το Φρέαρ Κατεχάκη, έχει διανοίξει περισσότερα από 30 μέτρα, ενώ το δεύτερο μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του carandmotor.gr, βρίσκεται σε φάση συναρμολόγησης ώστε να πάρουν σειρά οι δοκιμές και γύρω στο τέλος του έτους να ξεκινήσει επίσημα το ταξίδι του από το Φρέαρ Βεϊκου.

Η κατασκευή της Γραμμής 4, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2029, είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για την Αθήνα, καθώς θα εξυπηρετεί 350.000 πολίτες, μέσω 15 σύγχρονων σταθμών και σιδηροδρόμου διπλής τροχιάς 12,8 χλμ.

Οι σταθμοί θα είναι οι εξής: Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Αναφορικά με την επέκταση της Γραμμής 2 προς Δυτική Αττική, αυτή βρίσκεται σε πιο πρώιμο στάδιο, μιας και εκκρεμεί η δεύτερη φάση του διαγωνισμού που αφορά στην κατάθεση των τεχνικών και εν συνεχεία οικονομικών προσφορών, ώστε να αναδειχθεί ο ανάδοχος και να εμφανιστούν τα πρώτα εργοτάξια. Eνδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι εταιρείες/σχήματα ΤΕΡΝΑ , ABAΞ, IΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, 

Η επέκταση της «Κόκκινης Γραμμής» προς τη Δυτική Αττική περιλαμβάνει γραμμή μήκους 4 χλμ. και τους 3 νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.

Η παράδοση του έργου στο επιβατικό κοινό θα σημάνει τη μείωση των χρόνων μετακίνηση από το κέντρο της Αθήνας στη Δυτική Αττική (και αντίστροφα), καθώς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το δρομολόγιο Ίλιον-Σύνταγμα θα εκτελείται σε 20 λεπτά, και το Ίλιον-Ομόνοια σε 15 λεπτά.

Η προθεσμία ολοκλήρωσηςτοποθετείται στους 57 μήνες, δηλαδή 4 χρόνια και 9 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Πηγή : carandmotor.gr