Accessibility Tools

Skip to main content

e-mail: info@equalsociety.gr

Ποιες αλλαγές θέλουν οι νέοι στην υγειονομική περίθαλψη

Καινοτόμες θεραπείες, αύξηση των επενδύσεων για την έρευνα και τη θεραπεία σπάνιων παθήσεων, αλλά και αύξηση σε υπηρεσίες τηλεϊατρικής ζητούν οι νέοι σύμφωνα με έρευνα που έγινε στην Ελλάδα και ακόμη 14 ευρωπαϊκές χώρες.

Τις αλλαγές που θα ήθελαν να δουν στο μέλλον της υγειονομικής περίθαλψης περιγράφουν νέοι από την Ελλάδα και ακόμη 14 χώρες της Ευρώπης σε πρόσφατη έρευνα.

Την ίδια στιγμή, αναφέρουν τις καταστάσεις που τους προκαλούν συναισθηματική φόρτιση και διατυπώνουν τις σκέψεις και τις απόψεις τους για σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως η ψυχική και σωματική υγεία, η βιωσιμότητα, η τεχνολογία, η οικογένεια και οι επαγγελματικές προτεραιότητες.

Στη δημοσκόπηση «FutURe Barometer» συμμετείχαν 9.329 άτομα της γενιάς Z (18-26 ετών) και των Millennials (27-37 ετών) από από Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία και Σερβία.

Σχετικά με το μέλλον που οραματίζονται για την υγειονομική περίθαλψηοι νέοι κλήθηκαν να επιλέξουν 3 προτεραιότητες που θα επέλεγαν για να επιφέρουν ουσιαστική αλλαγή.

Ποιες είναι οι προτεραιότητες για αλλαγή στην υγειονομική περίθαλψη

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη κλήθηκαν να δώσουν τη δική τους εκτίμηση για τη βελτίωσης της υγειονομικής περίθαλψης.

Κατά προτεραιότητα επέλεξαν:

  • την ισότιμη πρόσβαση όλων σε καινοτόμες θεραπείες (50,2%),
  • την αύξηση των επενδύσεων για την έρευνα και τη θεραπεία σπάνιων παθήσεων (43,3%)
  • την αύξηση της πρόσβασης σε υπηρεσίες τηλεϊατρικής και κατ’ οίκον παράδοσης φαρμάκων σε παγκόσμια κλίμακα (40,6%).

Παράλληλα, εμπιστεύονται σε μεγάλο βαθμό την ακρίβεια της τεχνητής νοημοσύνης ως εργαλείου διάγνωσης, αλλά όχι τόσο αυτόνομα (14,7%), όσο ως υποστηρικτικό μέσο για ιατρικές αποφάσεις που θα λαμβάνουν οι γιατροί(57,3%).

Γενικότερα θεωρούν πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλλει στον μετασχηματισμό του υγειονομικού συστήματος, κυρίως στους τομείς της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της έρευνας για την ανακάλυψη νέων φαρμάκων και της έγκαιρης διάγνωσης ασθενειών (36,7% και 32,4% αντίστοιχα).

Περισσότερη ψυχική δυσφορία έχουν οι Έλληνες από τους Ευρωπαίους

Είναι ενδιαφέρον το εύρημα της δημοσκόπησης ότι το 63% των νέων Ελλήνων της γενιάς Z και των Millennials, αντιμετωπίζουν συχνά ή πολύ συχνά σωματική ή συναισθηματική δυσφορία, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 52%.

Ειδικότερα , όσον αφορά στην ψυχική υγεία, αισθάνονται πιο άνετα να συζητούν με τους φίλους (85,3%) και την οικογένειά τους (74,7%) και δεν εμπιστεύονται ιδιαίτερα τα social media (18,2%).

Ως προς τους παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική τους υγεία, οι νέοι αναφέρουν:

  • την οικονομική κατάσταση (69,9%),
  • τις εργασιακές συνθήκες και το μισθό τους (61,2%)
  • την αβεβαιότητα σχετικά με τον μελλοντικό οικογενειακό τους προγραμματισμό (51,9%).

«Στη Merck, πιστεύουμε ότι το μέλλον εξαρτάται από το βαθμό της συναισθηματικής ευεξίας του κοινωνικού συνόλου», δήλωσε η Susan King-Barnardo, διευθύνουσα σύμβουλος και γενική διευθύντρια της φαρμακευτικής εταιρείας Merck στην Ελλάδα και την Κύπρο, η οποία και χρηματοδότησε τη δημοσκόπηση.

Δημιουργία οικογένειας και απόκτηση παιδιών

Η προσαρμογή του τρόπου ζωής (30,3%) και η επίδραση στην ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (20,8%), αποτελούν τις βασικές ανησυχίες των Ελλήνων στις συγκεκριμένες ηλικίες και ενόψει της δημιουργίας οικογένειας.

Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι Έλληνες Gen Zs και Millennials θεωρούν ως καταλληλότερο timing για την δημιουργία οικογένειας την περίοδο πριν τα 35 έτη (35,6%), αλλά υπό την προϋπόθεση της καλής σωματικής και συναισθηματικής υγείας (28,5%).

Παράλληλα, ενώ είναι αρκετά ενημερωμένοι για τα όρια ηλικίας σχετικά με την τεκνοποίηση (60%) και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη γονιμότητα (45%), θέματα όπως η κατάψυξη ωαρίων (34%), οι τεχνικές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (40%) και το απόθεμα ωοθηκών (35%) φαίνεται πως είναι για τους περισσότερους όχι ιδιαίτερα γνωστές έννοιες.

Επιπτώσεις από social media

Τέλος, όταν κλήθηκαν να επιλέξουν τις τρεις κυριότερες επιπτώσεις των social media στη ζωή τους ανέφεραν:

  • την έλλειψη εμπιστοσύνης λόγω της πληθώρας fake news (67,5%),
  • την αναστάτωση λόγω υπερπληροφόρησης (infoxication) (49,4%)
  • το αίσθημα ανεπάρκειας π.χ. σε εμφάνιση, επιτυχία, τρόπο ζωής (49,3%).

Πηγή : news247.gr